21 березня у Львівській національній галереї мистецтв імені Бориса Возницького відкрили повномасштабну ретроспективну виставку поета та художника Мирослава Ягоди.
Про це пише Gazeta.ua.
Соціальна реалізація не була для Мирослава Ягоди важливою. Це художник, який, у хорошому сенсі, мав роздвоєння особистості. Був Ягода, який відповідав сам перед собою, та Ягода – у товаристві своїх друзів та рідних. Тому у цій виставці, нам важливо було представити його одинці із собою
– розповідає куратор виставки Станіслав Савельєв.
Виставка митця – перша найбільша. На вернісажі представлені понад 80 робіт художника. Майже із 50-ма із них проводили реставраційні роботи, щоб запобігти можливій руйнації творів. Більша частина із них була надана приватними колекціонерами.
“онцепцію виставки можна схарактеризувати рядками із поезії Мирослава Ягоди “Чи я тут, чи там”. Ця дилема, присутня і у творчості. Чи він поет, чи художник? Чи він нормальний, чи божевільний? Чи він Мирослав ЯгОда, чи Ягода. Рух із крайності в крайність – це про його творчість, зокрема у другій половині 80-х років. Сьогодні ми хочемо ввести у обіг такий термін, як “Чорний період творчості Ягоди”. Тривав він протягом 5 років, і був найуспішнішим у творчості. Хоч найважчий у житті. Експозиця робіт проходитиме у трьох музеях у Львові. На першому поверсі у галереї мистецтв представлені роботи саме “Чорного періоду”. Вони вирізняються надмірною експресивністю, використанням великої кількості чорного кольору, багатошаровістю мазків. На другому поверсі та у інших музеях представлені його іконопис та графіка
– добавив Савельєв.
Мирослав Ягода народився 23 серпня 1957 р. у с. Гірник на Львівщині. У 1986 р. закінчив Український поліграфічний інститут ім. І. Федорова у Львові, нині Академія Друкарства. За фахом художник. Учасник багатьох виставок і перформенсів: поетичних, живописних, графічних. Писав поезію. Друком вийшо його три поетичні збірки “Черепослов”, “Дистанція Нуль” та “Сяймо”. Був сценографом вистав закарпатського режисера Атілли Віднянського. Написав сценарій вистави “Ніщо” для творчого театру “Небо” у 2002-му.
Кілька останніх років жив відлюдником. Втім, у серпні 2014-го до Львова вийшов таки, щоби допомогти солдатам – організував у галереї “Дзиґа” благодійну виставку-продаж. Помер 12 березня 2018 року. Похований у Львові.
Ягода не був концептуалістом. Це людина одного твору. Ніколи не малював диптихи чи триптихи. Не розтягував малювання на довгий час. Робив все зараз. І не лишав роботу, поки не закінчував. Живопис – це матеріалізація його поезії. Тому не варто його сприймати як художника, чи поета. Чи, навіть, як культурного суб’єкта чи митця. Він цілісна особистіть. Це саме та детермінація, яка проситься у його випадку. А мистецтво Ягоди – глибоко автобіографічне. Кожна картина, кожен вірш – із життя Ягоди
– добавив Савельєв.